
Sykepleien vant "Gullegget"
Sykepleien innkasserte årets "Det offentlige gullegget" for markedsføringen av stillingsportalen Sykepleienjobb.no
Det er Kommunal Rapport som deler ut prisen "Det offentlige gullegget" til annonsører i det kommunale markedet. 2016 er det fjerde året denne prisen blir delt ut, og juryen sier om årets vinner:
"Det er lett å forstå hvem som er målgruppen, budskapet er krystallklart og kampanjen er lett gjenkjennelig med enhetlig design i alle kanaler, inkludert app for bedre brukeropplevelse på nettbrett og mobil. Her treffer de hele målgruppen på ett sted".
Juryen har bestått av juryleder Britt Sofie Hestvik, som er administrerende direktør og sjefredaktør i Kommunal Rapport, rådmann Trine Christensen i Ås og Børre Thorstensen i reklamebyrået Oktan Oslo AS.
Sykepleien konkurrerte om gullegget med kampanjer fra Kommunalbanken, Utdanningsdirektoratet, Bluegarden, Kommuneforlaget, Enova, Toyota og Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. Kampanjene ble evaluert etter kriterier for effekt, kreativitet, preferanse, relevans og integrering med nett.
Markedssjef i Sykepleien, Ingunn Langøy Roald, tok i mot prisen i et arrangement hos Kommunal Rapport onsdag. – Vi er både glade og overrasket! Vi ønsker å lage en møteplass der arbeidsgiver treffer arbeidstaker. Stillingsmarkedet er stort for sykepleierstillinger, og det er viktig at annonsørene i kommunen treffer målgruppen hos oss, spesielt nå som vi lykkes godt digitalt i tillegg til på papir, sa Roald og la til at prisen er en stor motivasjon for videre satsing.