Fagpressenytt.no er på lufta

Fagpressenytt.no er på lufta

Fra lanseringen av nyhetsportalen Fagpressenytt.no tirsdag morgen. Fagpressens leder Elin Floberghagen til venstre, og styreleder Jan M. Moberg viste fram det nye produktet. (Foto: BN).

Del: 

Nyhetsportalen, og nyhetsbrevet med samme navn, gir tilgang til både bredde og dybde. Her vises saker fra redaksjoner i hele fagpressen, i en kontinuerlig oppdatert nyhetsstrøm.
Saken er oppdatert.

– Jeg nøler ikke med å si at dette er det mest betydelige arbeidet vi har gjort, for å få fram journalistikken i fagpressen! sa styreleder Jan M. Moberg da han ønsket velkommen til lanseringsfrokost hos Fagpressen tirsdag morgen 20. september.

Sammen med adm. direktør Elin Floberghagen hadde han invitert til lansering av nyhetsportalen Fagpressenytt.no
– Vi gjør dette for å synliggjøre hvor mangfoldig og vesentlig produksjon av saker som foregår i fag- og nisjemediene, hele tiden, sa Elin Floberghagen. Hun viste fram hvordan portalen er bygget opp med 17 forskjellige kategorier, og hentet fram eksempler fra områder som Helse og sosial og Transport og samferdsel.

Redaktørene bestemmer visningen
Hvor mye av hver enkelt sak som vises i portalen, blir bestemt av redaktøren i det mediet som eier saken. Noen velger å la hele saken kunne leses i Fagpressenytt.no, mens de fleste viser bare ingress eller ingress pluss noen linjer brødtekst, før leseren må klikke seg videre til mediets egne sider. Et hovedmål med å bygge Fagpressenytt på denne måten, er å øke trafikken hos medlemmene.
– Vi tar naturligvis også hensyn til forretningsmodellene hos de ulike mediene, eksempelvis abonnementsmodeller, understreket Floberghagen.
Omlag 100 av medlemmene i Fagpressen har allerede tegnet avtale om å la stoffet sitt vises i portalen. Fagpressen håper at alle medlemmene gjør det etter hvert. På lanseringsdagen er det klargjort innhold fra 76 fagmedier.
Fagpressenytt.no er bygget i samarbeid med Retriever Norge AS og Ideo Solutions i Polen.

Nyhetsbrevet Fagpressenytt
Til portalen er det knyttet et eget nyhetsbrev som folk kan abonnere på.
– Folk kan skreddersy sitt eget nyhetsbrev, med stoff fra akkurat de kategoriene de ønsker å følge med på, og med den hyppigheten som passer dem, fortalte Elin Floberghagen.

Kåret vinner av nyhetsbrevkampanjen
Fagpressen har kåret vinneren av en Apple Watch, blant alle som tegnet abonnement på nyhetsbrev fra Fagpressenytt innen 1. oktober. Denne konkurransen foregikk på Facebook.
Det blir stadig flere medier med i Fagpressenytt, og dermed enda flere gode grunner til å lage sitt eget nyhetsbrev.

Les også hva Journalisten, Medier24 og Kampanje har skrevet om Fagpressenytt.

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Høstkampanje 2023


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: