Trenger vi nisjemedier? 

Det spurte Studio 2 hos NRK om i går.

Publisert Sist oppdatert

De siste ukene har både Filter Nyheter og Josimar åpent gått ut og bedt om at folk mobiliserer og tegner abonnement. Filter Nyheter trengte 1000 nye abonnenter innen 1. juli. Det klarte de.

Hos Filter skriver de: "Nå er det alvor for Filter. Vi er under press fra alle kanter. Men vi kan aldri ta ned ambisjonene for vår journalistikk, selv om den er tidkrevende og kostbar."

Josimar skriver på egen side at: "Klokka tikker fort her og vi trenger at folk mobiliserer nå, ikke seinere i sommer eller etter ferien. Josimar har i mange år utfordret de mektigste og kjipeste kreftene i fotballen og det vil vi gjerne fortsette med."

Studio 2s journalist Kristian Bendiksen spør kommentator i Dagsavisen, og tidligere redaktør i Medier24, Cornelia Kristiansen, om vi trenger nisjemedier og hvor behovet for nisjemedier kommer fra? 

- Jeg tror det kommer av hvordan mediemarkedet har endret seg over tid. Styrken er at man har mulighet til å bli bedre på akkurat ett felt enn alle andre. Når man følger feltet tettere og har et mer dedikert forhold til leserne, blir det også bedre, sier hun.

Hør hele innslaget på NRK her.

______

Både Filter Nyheter, Josimar og Medier 24 er medlem i Fagpressen.

Powered by Labrador CMS