TU blir medeier i Medier24 AS

TU blir medeier i Medier24 AS

Gard L. Michalsen i Medier24 og Jan M. Moberg i TU Media ser fram til mer samarbeid. (Foto: Eirik Helland Urke, Teknisk Ukeblad).

Del: 

Teknisk Ukeblad Media AS kjøpte før helgen 10 prosent av Medier24 AS, med en opsjon på ytterligere 5 prosent. Samtidig tar Medier24.com i bruk publiseringsløsningen NEO som er utviklet av TU-eide Tek.

Gründer og redaktør Gard Lehne Michalsen i Medier24.com sier i en pressemelding at dette er en svært god avtale for bransjenettstedet.
– Jeg har framsnakket WordPress i snart to år, og det gjør jeg gjerne fortsatt: Det er en plattform som gjør det mulig å etablere en nettavis med noen tastetrykk fra kjøkkenbordet. Men Medier24 har nå både redaksjonelle og kommersielle behov som overgår min utviklingskompetanse – og å kjøpe eller bygge noe fra bunnen av koster mye. Neo gir en solid og stabil plattform, som er meget lesevennlig, og ikke minst har alle kommersielle muligheter som et offensivt bransjenettsted har behov for.

Sjefredaktør og adm. direktør i TU Media, Jan M. Moberg, ser fram til å bidra og følge Medier24 enda tettere:
– Vi ser på Medier24 som en flott partner, ikke minst fordi Gard er en bevisst og erfaren bruker av publiseringssystemer. Han vil bidra til å gjøre Neo bedre. I tillegg har vi stor respekt for det han har fått til.

Medier24 understreker at avtalen og aksjesalget ikke betyr endringer i driften av nettavisen.
– Ikke annet enn at dette blir en ytterligere katalysator til en vekst som fortsatt akselererer. Og når redaksjonen utvides fra én til to om noen uker, betyr det økt fart på alle områder, sier Gard L. Michalsen.

Les mer på Medier24.com

Fagpressekatalogen

fagpressekatalogen.no

Her er oversikt over alle medlemmene i Fagpressen.
Med informasjon om mediet, kontaktpersoner, opplag, utgivelser, priser, osv.

Høstkampanje 2023


Her finner du den siste kampanjen til Fagpressen. Hent annonsene her!
Les også: