Spår tøft medieår 2017

Spår tøft medieår 2017

Skjermdump fra fipp.com

Del: 

Tøft for alle utgivere. Enda mer behov for nyskaping, digital ekspertise og investeringer i digital infrastruktur. Men fortsatt plass til god historiefortelling. På nye måter.

Og så blir det mye mer innholdsmarkedsføring, blant annet fordi Apple satser stort på dette markedet.
Spådommene kommer fra to internasjonale medieeksperter: James Hewes leder konsulentavdelingen i Soho Consulting, Storbritannia. Yves Bougon er direktør for Hearst Magazines Øst-Asia-avdeling. De er intervjuet på nettsiden til FIPP, den internasjonale unionen for publisister som Fagpressen er medlem av.
Les mer her.

Les også:
  • – Vi har nesten doblet den digitale annonseomsetningen i første kvartal, sammenliknet med 2016, sier annonseansvarlig Anne-Grethe Krogdahl i Byggmesteren. Også salgssjef Kenneth Johnsen i Anlegg & Transport melder om en jevnt stigende digitalomsetning. 

  • Fagpressens annonseomsetning økte med totalt 3,6 prosent i første kvartal 2017. Veksten var 0,7 prosent på papir og10 prosent digitalt. Men noen titler har også svært mye bedre tall.

  • NJ Hege Iren Frantzen viste fram gravesaker fra Fagpressen, og NR understreket at redaktørene i fagmedier arbeider under samme ansvar som sine kolleger i dagspressen. – De bør følgelig også få samme rammevilkår, poengterte Arne Jensen i høringen i finanskomiteen mandag. Også MBLs Randi Øgrey støttet Fagpressens sak.