Spår tøft medieår 2017

Spår tøft medieår 2017

Skjermdump fra fipp.com

Del: 

Tøft for alle utgivere. Enda mer behov for nyskaping, digital ekspertise og investeringer i digital infrastruktur. Men fortsatt plass til god historiefortelling. På nye måter.

Og så blir det mye mer innholdsmarkedsføring, blant annet fordi Apple satser stort på dette markedet.
Spådommene kommer fra to internasjonale medieeksperter: James Hewes leder konsulentavdelingen i Soho Consulting, Storbritannia. Yves Bougon er direktør for Hearst Magazines Øst-Asia-avdeling. De er intervjuet på nettsiden til FIPP, den internasjonale unionen for publisister som Fagpressen er medlem av.
Les mer her.

Les også:
  • Erik Nord ble valgt til ny styreleder, Trine Østlyngen er ny nestleder i Fagpressens styre. Årsmøtet i Fagpressen tirsdag kunne også gjøre opp året 2016 med bedre overskudd enn på flere år.

  • Omkring 70 foredrag, debatter og "masterclasses" sto på programmet i Berlin under konferansen Digital Innovators' Summit 2017. Deltakerne i Fagpressens studietur til DIS ga tilbakemelding om godt utbytte og nye ideer.

  • Innlevering, produksjon og distribusjon går som normalt inntil videre, får Fagpressen vite hos Norpost.