Spår tøft medieår 2017

Spår tøft medieår 2017

Skjermdump fra fipp.com

Del: 

Tøft for alle utgivere. Enda mer behov for nyskaping, digital ekspertise og investeringer i digital infrastruktur. Men fortsatt plass til god historiefortelling. På nye måter.

Og så blir det mye mer innholdsmarkedsføring, blant annet fordi Apple satser stort på dette markedet.
Spådommene kommer fra to internasjonale medieeksperter: James Hewes leder konsulentavdelingen i Soho Consulting, Storbritannia. Yves Bougon er direktør for Hearst Magazines Øst-Asia-avdeling. De er intervjuet på nettsiden til FIPP, den internasjonale unionen for publisister som Fagpressen er medlem av.
Les mer her.

Les også:
  • Første utgave av medlemsbladet Pensjonisten var ferdigsolgt lenge før fristen, og med høyeste annonseomsetning noen gang. Det fryder både selgerne i Salgsfabrikken og redaktør Trond Nedrebø seg over.
    – Det ser ut til at interessen for å annonsere på papir har økt, sier han.

  • Bistandsaktuelt har økt trafikken til over en halv million unike sidevisninger, skriver bladet i årsrapporten for 2016. Og nettrafikken fortsetter å øke inn i det nye året.

  • Departementene bruker i gjennomsnitt mye lengre tid på å gjøre dokumenter tilgjengelig i postjournalen i dag, enn den gang alt foregikk på papir. En fersk undersøkelse fra Pressens offentlighetsutvalg avslører at det tar fra ni til 39 dager før dokumentene er publisert i Offentlig elektronisk postjournal, OEP. Aller verst er Justis- og beredskapsdepartementet.