Bli med på kampanjen #ettminutt

Bli med på kampanjen #ettminutt

Kampanjen #ettminutt.

Del: 

Når Mediemangfoldsutvalget legger fram sin rapport til kulturministeren 7. mars, går kampanjen #ettminutt på lufta. Hensikten er å skape forståelse for at en fri og uavhengig presse er en forutsetning for et velfungerende demokrati. Alle norske medier og redaksjoner inviteres til å delta i kampanjen.

"Uten å fremstå som ofre i debatten, skal vi forsøke å skape forståelse for at en fri og uavhengig presse er en forutsetning for et velfungerende demokrati". Det skriver direktør i Stiftelsen Tinius, Kjersti Løken Stavrum, som sammen med Amedia-stiftelsen står bak denne kampanjen. Alle norske medier og redaksjoner inviteres til å delta. Som navnet tilsier, handler det om å legge frem gode argumenter og bevis for viktigheten av den frie pressen, i formater som tar cirka ett minutt å konsumere.
Kampanjen lanseres altså 7. mars, samme dag som Mediemangfoldsutvalget legger fram sin rapport. Der kommer det forslag om hvilke mål staten skal ha for mediemangfoldet og hvordan statens økonomiske virkemidler, både kringkastingsavgiften og produksjonstilskuddet best kan benyttes for å stimulere til et fortsatt mediemangfold i Norge.

Det er hjelp å få til å lage ditt bidrag til #ettminutt. Et lite bibliotek med halvferdige annonser ligger klart og kan enkelt lastes ned og brukes fritt. Du kan også få teknisk hjelp: Kontakt Per Øyvind Weum per.weum@gknordic.com

Les mer om kampanjen #ettminutt her.

Les også:
  • – Vi har nesten doblet den digitale annonseomsetningen i første kvartal, sammenliknet med 2016, sier annonseansvarlig Anne-Grethe Krogdahl i Byggmesteren. Også salgssjef Kenneth Johnsen i Anlegg & Transport melder om en jevnt stigende digitalomsetning. 

  • Fagpressens annonseomsetning økte med totalt 3,6 prosent i første kvartal 2017. Veksten var 0,7 prosent på papir og10 prosent digitalt. Men noen titler har også svært mye bedre tall.

  • NJ Hege Iren Frantzen viste fram gravesaker fra Fagpressen, og NR understreket at redaktørene i fagmedier arbeider under samme ansvar som sine kolleger i dagspressen. – De bør følgelig også få samme rammevilkår, poengterte Arne Jensen i høringen i finanskomiteen mandag. Også MBLs Randi Øgrey støttet Fagpressens sak.