Bli med på kampanjen #ettminutt

Bli med på kampanjen #ettminutt

Kampanjen #ettminutt.

Del: 

Når Mediemangfoldsutvalget legger fram sin rapport til kulturministeren 7. mars, går kampanjen #ettminutt på lufta. Hensikten er å skape forståelse for at en fri og uavhengig presse er en forutsetning for et velfungerende demokrati. Alle norske medier og redaksjoner inviteres til å delta i kampanjen.

"Uten å fremstå som ofre i debatten, skal vi forsøke å skape forståelse for at en fri og uavhengig presse er en forutsetning for et velfungerende demokrati". Det skriver direktør i Stiftelsen Tinius, Kjersti Løken Stavrum, som sammen med Amedia-stiftelsen står bak denne kampanjen. Alle norske medier og redaksjoner inviteres til å delta. Som navnet tilsier, handler det om å legge frem gode argumenter og bevis for viktigheten av den frie pressen, i formater som tar cirka ett minutt å konsumere.
Kampanjen lanseres altså 7. mars, samme dag som Mediemangfoldsutvalget legger fram sin rapport. Der kommer det forslag om hvilke mål staten skal ha for mediemangfoldet og hvordan statens økonomiske virkemidler, både kringkastingsavgiften og produksjonstilskuddet best kan benyttes for å stimulere til et fortsatt mediemangfold i Norge.

Det er hjelp å få til å lage ditt bidrag til #ettminutt. Et lite bibliotek med halvferdige annonser ligger klart og kan enkelt lastes ned og brukes fritt. Du kan også få teknisk hjelp: Kontakt Per Øyvind Weum per.weum@gknordic.com

Les mer om kampanjen #ettminutt her.

Les også:
  • Erik Nord ble valgt til ny styreleder, Trine Østlyngen er ny nestleder i Fagpressens styre. Årsmøtet i Fagpressen tirsdag kunne også gjøre opp året 2016 med bedre overskudd enn på flere år.

  • Omkring 70 foredrag, debatter og "masterclasses" sto på programmet i Berlin under konferansen Digital Innovators' Summit 2017. Deltakerne i Fagpressens studietur til DIS ga tilbakemelding om godt utbytte og nye ideer.

  • Innlevering, produksjon og distribusjon går som normalt inntil videre, får Fagpressen vite hos Norpost.