Bli med på kampanjen #ettminutt

Bli med på kampanjen #ettminutt

Kampanjen #ettminutt.

Del: 

Når Mediemangfoldsutvalget legger fram sin rapport til kulturministeren 7. mars, går kampanjen #ettminutt på lufta. Hensikten er å skape forståelse for at en fri og uavhengig presse er en forutsetning for et velfungerende demokrati. Alle norske medier og redaksjoner inviteres til å delta i kampanjen.

"Uten å fremstå som ofre i debatten, skal vi forsøke å skape forståelse for at en fri og uavhengig presse er en forutsetning for et velfungerende demokrati". Det skriver direktør i Stiftelsen Tinius, Kjersti Løken Stavrum, som sammen med Amedia-stiftelsen står bak denne kampanjen. Alle norske medier og redaksjoner inviteres til å delta. Som navnet tilsier, handler det om å legge frem gode argumenter og bevis for viktigheten av den frie pressen, i formater som tar cirka ett minutt å konsumere.
Kampanjen lanseres altså 7. mars, samme dag som Mediemangfoldsutvalget legger fram sin rapport. Der kommer det forslag om hvilke mål staten skal ha for mediemangfoldet og hvordan statens økonomiske virkemidler, både kringkastingsavgiften og produksjonstilskuddet best kan benyttes for å stimulere til et fortsatt mediemangfold i Norge.

Det er hjelp å få til å lage ditt bidrag til #ettminutt. Et lite bibliotek med halvferdige annonser ligger klart og kan enkelt lastes ned og brukes fritt. Du kan også få teknisk hjelp: Kontakt Per Øyvind Weum per.weum@gknordic.com

Les mer om kampanjen #ettminutt her.

Les også:
  • Ole Martin Mortvedt, redaktør i Politiforum, er blant de nominerte til utmerkelsen Årets redaktør som deles ut av Oslo redaktørforening på årsmøtet deres 8. mars.

  • Journalisten feirer sitt 100-årsjubileum torsdag 9. mars, med å invitere til en journalistfaglig heldagskonferanse på Høyskolen Kristiania i Oslo.

  • Journalister i tre redaksjoner i Fagpressen har sendt inn metoderapporter og deltar i SKUP-konkurransen 2017. To av dem er også nominert til Den store journalistprisen.