Lesertall med Kantar TNS

Lesertall fra Kantar TNS

Del: 

Mediebransjen måles på mange områder.
Offisielle opplagstall for papirbaserte utgaver får bransjen bekreftet enten fra MBL eller Fagpressen.

 

Lesertall for papirmagasiner

Det er to offisielle metoder for å framskaffe lesertall på papir. Blader med stort opplag bør måles i Magasin- og ukepressemålingen til Kantar TNS. Små og mellomstore blader kan benytte Gallup Fagpresse.

De offisielle lesertallene for Fagpressen finner du hos Kantar TNS.

Har du spørsmål eller ønsker, ta kontakt med Fagpressen, eller bestill "Lesertall Fagpresse".

Små og mellomstore blader
Bladet ditt kan velge mellom følgende tre alternativer:

1. Modellerte lesertall for 2 år og én leserkretsundersøkelse:   15 000 + 15 000 = 30 000 kr
2. Modellerte lesertall for 2 år uten leserkretsundersøkelse:       6 500 kr
3. Én leserkretsundersøkelse og modellerte lesertall for ett år:  23 000 kr

Store opplag
For å bli med på Magasin- og ukepressemålingen, kan du kontakte Katja Møglestue i Kantar TNS.
 

Dokumentasjon for nettsider

Fagpressen godkjenner flere analyseverktøy som rapporteringssystem for brukere og brukersesjoner.

Fagpressen har også avtale med Kantar TNS om måling av nettsider:
Ønsker dere å være med på TNS scores (topplisten), ta kontakt med Fagpressen.
Pris for medemmer i Fagpressen: 12 000 kr

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 01. jun
Kl.: 
17:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

 

Årets vinnere av Fagpresseprisene skal kåres. Og så blir det fest!
Ta med deg dine kolleger til Månefisken, og bli med på feiringen av det aller beste i Fagpressen.

Dato: 
Mandag 12. jun
Kl.: 
08:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Ny personvernlov trer i kraft fra 25. mai 2018. Trolig kommer også ny ePrivacy-lov fra samme tidspunkt. Begge deler stiller nye krav til hvordan Fagpressen og Fagpressens medlemmer håndterer medlems- og abonnementsbaser.