Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Del: 

Programatisert annonsesalg (automatisert)

Annonsemarkedet er i sterk endring, og svært mye går i retning av automatiserte systemer for kjøp og salg av digitale annonseflater. Allerede i dag bruker mediebyråene cirka 30 prosent av sin omsetning gjennom automatiserte løsninger. 

Fagpressen fasiliterer et prosjekt for fagmedier hvor mediene har gått sammen for å styrke medienes salgsposisjon. Med utgangspunkt i fagmediens sterke og tydelige målgrupper, etablers målgruppeprofiler som er interessante for annonsører og mediebyråer. 

Det kreves både salgsressurser og kompetanse for å drive denne form for handel. Vi har engasjert Piotr Biarnacki som prosjektleder for fellesskapet. Hans firma Ideo Solutions er også engasjert som adops (en som jobber i annonsesystemet, tilpasser og tilrettelegger). I tillegg er det en egen salgsressurs knyttet til prosjektet, mens Cxense er teknisk partner.  

Videre mål for prosjektet er å selge fagpressen som mediekanal til interessenter og etablere private avtaler på vegne av det enkelte medium, og på vegne av gruppen som helhet. I tillegg ønsker man at flere av Fagpressens medlemmer knytter seg til avtalen.

Nina Gade Tenvik, kommersiell direktør i Kampanje, er leder av prosjektgruppen.

De som ønsker å bli med i prosjektet, kan melde sin interesse til Kjartan Tyvand

Kurs og arrangementer

Dato: 
Mandag 03. Apr
Kl.: 
19:00 til 20:30
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Utgivere

Er det norske varslervernet en illusjon? Det spørsmålet settes til debatt av Norsk PEN i et åpent møte 3. april.

Dato: 
Torsdag 01. jun
Kl.: 
17:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Årets vinnere av Fagpresseprisene skal kåres. Og så blir det fest!
Ta med deg dine kolleger til Månefisken, og bli med på feiringen av det aller beste i Fagpressen.