Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Programmatic - felles prosjekt om automatisert annonsesalg

Del: 

Programatisert annonsesalg (automatisert)

Annonsemarkedet er i sterk endring, og svært mye går i retning av automatiserte systemer for kjøp og salg av digitale annonseflater. Allerede i dag bruker mediebyråene cirka 30 prosent av sin omsetning gjennom automatiserte løsninger. 

Fagpressen fasiliterer et prosjekt for fagmedier hvor mediene har gått sammen for å styrke medienes salgsposisjon. Med utgangspunkt i fagmediens sterke og tydelige målgrupper, etablers målgruppeprofiler som er interessante for annonsører og mediebyråer. 

Det kreves både salgsressurser og kompetanse for å drive denne form for handel. Vi har engasjert Piotr Biarnacki som prosjektleder for fellesskapet. Hans firma Ideo Solutions er også engasjert som adops (en som jobber i annonsesystemet, tilpasser og tilrettelegger). I tillegg er det en egen salgsressurs knyttet til prosjektet, mens Cxense er teknisk partner.  

Videre mål for prosjektet er å selge fagpressen som mediekanal til interessenter og etablere private avtaler på vegne av det enkelte medium, og på vegne av gruppen som helhet. I tillegg ønsker man at flere av Fagpressens medlemmer knytter seg til avtalen.

Nina Gade Tenvik, kommersiell direktør i Kampanje, er leder av prosjektgruppen.

De som ønsker å bli med i prosjektet, kan melde sin interesse til Kjartan Tyvand

Kurs og arrangementer

Dato: 
Mandag 06. Mar
Kl.: 
15:00 til 17:00
Passer for: 
Redaktører

Velkommen til årsmøte i Fagpressens redaktørforum, mandag 6. mars. Dagsorden og årsberetning er sendt på epost. Vi serverer pizza, og diskuterer Fagpressens redaktørprogram – meld deg på!

Dato: 
Torsdag 09. Mar
Kl.: 
13:30 til 16:00
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Hvordan går det med de ulike mediene? Hvem er vinnerne og taperne når det gjelder lesing og bruk? Hvor går inntektene?

Dato: 
Fredag 10. Mar til Lørdag 11. Mar
Kl.: 
10:30 til 12:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister

Velkommen til PUFF-konferansen 10. og 11. mars. Du får kurs i datagrafikk og videoredigering, og graving i registre. I tillegg får du møte journalister som deler erfaringer om kildearbeid og metoder.

Det er fortsatt ledige plasser – meld deg på!