14/3: Veien til økte abonnementsinntekter

Primærfaner

14/3: Veien til økte abonnementsinntekter

Jon Erik Ofstad i AbOn snakker om godt arbeid med abonnement hos Fagpressen.

Del: 
Dato: 
Tirsdag 14. Mar
Sted: 
Fagpressens lokaler, Akersgt. 43, inngang Lille Grensen
Kl.: 
11:30 til 16:00
Passer for: 
Redaktører
Markedsførere
Pris: 
kr 500

Abonnementsmodellen – hvorfor er det en suveren modell både for kunden og mediet? Hva er viktig å tenke gjennom for å lykkes?

Fagpressen inviterer til halvdagsseminar om abonnement, sammen med Jon Erik Ofstad fra AbOn.

Seminaret retter seg primært mot medlemmer i Fagpressen som selger bladene sine i abonnement i et åpent marked, men er også interessant for fagmedier som utgis av medlemsorganisasjoner. Seminaret er også åpent og interessant for blader/medier som ikke er medlemmer av Fagpressen.

Vi begynner med lett lunsj, kl 11.30–12.00. Det faglige programmet varer fra kl 12.00–16.00

Jon Erik Ofstad, partner i AbOn, tar oss gjennom utfordringene og fordelene ved abonnement.

  • Abonnementsmodellen: Hvorfor er dette generelt en god modell, både for kunden og mediet? Hva er viktig å tenke gjennom for å lykkes?

Stadig flere virksomheter velger seg en forretningsmodell som er basert  på abonnementsprinsippet.  Det gjelder både innenfor og utenfor mediebransjen. Vi ser på de viktigste byggesteinene i abonnementsmodellen, og tar fram eksempler på vellykkede abonnementsprodukter fra flere bransjer.

  • Hvorfor sier abonnentene opp, og hvordan får dere abonnenter som har sagt opp, tilbake som kunder?

Alle bedrifter opplever at abonnentene sier opp abonnementet. Hva er en naturlig oppsigelsesrate? Hvilke tiltak er de beste for å unngå oppsigelser?
Når oppsigelsen først foreligger – hvordan er det best å forsøke å få abonnentene tilbake igjen?

  • Hvordan skal vi greie å selge nok nye abonnement?

Alle bedrifter ønsker å øke antall abonnenter. Men ofte blir det dyrt, og det er til dels store utfordringer knyttet til å skaffe seg et godt salgsgrunnlag. Hvordan skal en salgs- og markedsplan lages, og hvilke forhold er det viktigst å jobbe med? Abonnementssalg må være del av strategien din.

  • Hvordan skaffe nye inntekter, basert på eksisterende kundebase?

Det er store utfordringer knyttet til utviklingen både på annonse- og abonnementsmarkedet, for alle i mediebransjen. Hvordan bør man jobbe for å etablere nye inntektsstrømmer med utgangspunkt i aktive og passive abonnenter?
Her skal vi innom betalingsløsninger med innlogging, og mikrobetaling.

Seminaret koster kr 500 + mva for medlemmer/rettighetshavere, og kr 800 + mva for andre.

Meld deg på seminaret nå; siste frist er fredag 10. mars.
Påmelding til Fagpressens seminarer er bindende.

 

Påmelding: 
Rekkefølge
Ønsker du ha med noen kolleger, kan du melde de på ved å skrive navnet deres i feltet over.

Kurs og arrangementer

Dato: 
Torsdag 01. jun
Kl.: 
17:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

 

Årets vinnere av Fagpresseprisene skal kåres. Og så blir det fest!
Ta med deg dine kolleger til Månefisken, og bli med på feiringen av det aller beste i Fagpressen.

Dato: 
Mandag 12. jun
Kl.: 
08:00 til 10:00
Passer for: 
Redaktører
Journalister
Markedsførere
Annonseselgere
Utgivere

Ny personvernlov trer i kraft fra 25. mai 2018. Trolig kommer også ny ePrivacy-lov fra samme tidspunkt. Begge deler stiller nye krav til hvordan Fagpressen og Fagpressens medlemmer håndterer medlems- og abonnementsbaser.